A-prodej - Nový finanční web pro spotřebitele

Sdružení obrany spotřebitelů představilo nedávno nový finanční web pro spotřebitele, který vznikl v rámci projektu Finformation. Jde o výsledek více než roční mezinárodní spolupráce spotřebitelských organizací ze sedmi zemí střední a východní Evropy.

Projekt Finformation je zatím největším projektem Sdružení obrany spotřebitelů v oblasti finančního vzdělávání a poradenství. Jedná se o internetový interaktivní portál pro spotřebitele.

Hlavní a nejzajímavější částí portálu jsou nástroje pro srovnávání finančních produktů českých bank a dalších společností. Nyní je na zmíněném webu k dispozici srovnání běžných účtů, kreditních karet a hypoték, v dohledné době se počítá s dalšími dvěma finančními produkty.

Samotné srovnávání produktů probíhá na základě porovnání databází jednotlivých finančních produktů. Spotřebitel zadá do on-line dotazníku parametry jak často a jakým způsobem chce daný produkt využívat a webová aplikace mu seřadí odpovídající finanční produkty podle ceny od nejlevnějšího po nejdražší přesně na základě jeho individuálních požadavků. „Tento způsob porovnání finančních produktů je zatím mezi webovými portály věnujícími se finanční problematice naprosto unikátní“, říká finanční specialista Ondřej Zeman ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Další, neméně důležitou součástí portálu, jsou články pro odbornou i laickou veřejnost na finanční téma, on-line poradna pro spotřebitele, kalkulačky úvěrů, slovníček finančních pojmů, odkazy na důležité instituce pro spotřebitele apod.

Významným partnerem v projektu pro Sdružení obrany spotřebitelů, ale i pro ostatní spotřebitelské organizace v regionu byl německý Stiftung Warentest, jedna z nejvýznamnějších spotřebitelských organizací v Evropě s desetiletými zkušenostmi v oblasti financí a spotřebitelského poradenství. Celý projekt byl zastřešen a spolufinancován DJ SANCO, odborem pro ochranu spotřebitelů při Evropské Komisi.


Zdroj: tz SOS 

 

[2009-10-23]
Autor článku Nový finanční web pro spotřebitele: FiftyFifty